Vacanta in America

A trecut un an de la vacanta mea in America, insa de atunci imi doream sa scriu despre ea. Si cum pe atunci nu aveam blog, m-am gandit ca nu e tarziu sa o fac acum.

America e mare si mi-as fi dorit sa o vad pe toata, insa era imposibil in cele 11 zile pe care le-am avut la dispozitie, asa ca am ales sa mergem pe Coasta de Vest. Mai exact, am stat 5 nopti in Los Angeles, in Beverly Hills, 4 nopti in Las Vegas, si inca una in Los Angeles, la final, pentru ca de acolo aveam intoarcerea. Zborul a durat vreo 17 ore, in total, cu o escala la Istanbul de 1h30 (sper ca imi aduc aminte bine). Zborul de dus a fost pe timp de zi si a fost putin mai chinuitor decat cel de intoarcere, care a fost pe timp de noapte si unde am reusit sa dormim mai bine (sau eram mai obositi :)))

Am planuit vacanta asta cu cateva luni inainte (vreo 3), asa ca ne-am documentat temeinic despre locurile pe care nu trebuia sa le ratam cat suntem acolo. Va sfatuiesc sa faceti acelasi lucru, daca planuiti o vacanta acolo, pentru ca sunt foarte multe locuri de vizitat si daca nu plecati cu o lista exacta de acasa, cu distante si zone, o sa pierdeti mult timp valoros cautand acolo.

First stop: Beverly Hills

Asa cum spuneam am aterizat in Los Angeles si am ales sa stam intr-un hotel din Beverly Hills, un Ramada de 3* caruia nu am nimic sa-i reprosez (desi eu sunt foarte carcotasa de fel) si care a costat in jur de 200$ pe noapte – un pret decent pentru Beverly Hills.

Primul lucru care mi-a trecut prin cap inca de cand am ajuns in Los Angeles a fost “E chiar ca in filme si reality show-uri!” Si da, impresia asta mi-a ramas pana la finalul vacantei.

Ne doream sa inchiriem un Mustang pe perioada petrecuta in California, insa pana la urma un prieten care se ocupa cu inchirieri de masini acolo ne-a convins sa ne luam un Polaris – o masinuta (ca nu stiu cum sa-i spun altfel) mult mai spectaculoasa decat un Mustang. Imi amintesc ca auzeam trecatorii exclamand “Look, it’s Batman’s car!” :))

Anyways, cu masinuta asta spectaculoasa am facut turul cartierului unde am vazut casele bogatilor care dupa cum spuneam, chiar arata ca in filme! Am ajuns si pe Rodeo Drive, cel mai faimos bulevard, unde poti intalni vedete care vin sa faca shopping in magazinele celor mai mari si scumpe brand-uri din lume. Noi n-am avut norocul sa le intalnim, asa ca ne-am asezat sa savuram o cafea la Beverly Willshire, cred ca cel mai scump hotel de prin zona. Dar nu am ales sa bem cafeaua acolo pentru ca voiam musai sa stam pe terasa unui Four Seasons si sa dam 30 $ pe un espresso, ci pentru ca privelistea bulevardului era, din nou, din filme. O sa va zapacesc cu sintagma asta, dar nu exista una care sa descrie mai bine locurile.

A doua zi am mers la Universal Studios, un alt loc pe care nu trebuie sa il ratati. Am avut o singura zi la dispozitie acolo, asa ca nu am avut timp sa facem tot ce am fi vrut. Am apucat sa ne dam intr-un roller coaster 3D cu Minioni ( la insistentele mele), care nu a fost cine stie ce si pentru care am mai asteptat si 1h sa intram. Am mers apoi la doua spectacole; unul cu animalute faimoase din filmele Hollywoodiene si altul despre efectele speciale din filme, ambele merita vazute. Ne-a mai ramas timp si de un roler coaster, asa ca de data asta a ales el si am mers la Jurrasic World, o alegere mult mai buna ca a mea, trebuie sa recunosc. Ce mi-a mai placut la Universal a fost mancarea, pentru ca au mancarea aia tipic americana: burgeri, tacos, hot dogs, chicken wings si nu in ultimul rand gogoasa uriasa si roz de la Lard Lad Doughnuts, care este super faimoasa pe Instagram.

Dupa Universal, am dat o fuga pana la plaja Santa Monica, pe care am vrut neaparat sa o vedem, macar in treacat. Am ajuns la apus acolo si ne-am bucurat de o priveliste superba.

Hollywood este un “must”

Nu puteam sa ajungem in Los Angeles fara sa vizitam The Hollywood Walk of Fame, care este un bulevard plin de turisti si de magazine, in special de suveniruri. Ca orice turist, mi-am facut si eu poze cu stelutele. Una mai reusita cu steaua ingerasilor Victoria’s Secret, nu de alta, dar era printre singurele unde nu prea era inghesuiala :))

Trebuie sa mergeti la un meci de baseball!

Cat am stat in California am mers si la un meci de baseball Dodgers vs. Yankees. N-am inteles prea multe din joc, dar atmosfera e foarte misto si a meritat. Am mancat hot dogs (super buni, by the way) si am baut Michelada, o bautura mexicana din bere, suc de lime, sos de rosii si condimente de ardei. Ciudatica, dar mi-a placut.

Next stop: Las Vegas!

A venit ziua in care ne-am luat zborul spre Las Vegas, care arata ca un Disney Land pentru adulti. Toate hotelurile si constructiile de acolo arata de parca ar fi de jucarie, dar la o scala mare. E impresionant de-a dreptul, dar si  foarte aglomerat. Imi amintesc ca seara stateai in coloana pe trotuar cum stau masinile in trafic in Bucuresti. Diferenta e ca acolo ai ce sa vezi imprejur si nu te enerveaza chiar deloc.

In Vegas am stat in hotelul Mirage 4*, un hotel imens, ca toate celelalte, de altfel, si ale carui atractii erau Gradina Zoologica si Delfinariul. Acolo fiecare hotel are o tema sau o atractie si toate arata demential.

Aici camera pe noapte a fost chiar mai ieftina decat in Beverly Hills (undeva la 180 $), ceea ce ne-a mirat, pentru ca hotelul era mult mai impresionant.

In Vegas pot sa spun ca am mancat foarte bine, am fost la un concert Snoop Dogg in Drai’s Nightclub  si ne-am plimbat din hotel in hotel, pe timp de zi, pentru ca afara era mult prea cald ca sa vezi picior de om (45+grade celsius)

Insa hotelurile sunt gandite in asa fel incat sa nu te plictisesti. Ai cazino-uri peste tot, restaurante, magazine, acvarii si chiar mini-spectacole. Caesar’s Palace este clar un must-see. Exista si multe outleturi acolo unde gasesti deal-uri foarte bune. Noi acolo am cam facut gaura in buget:))

The Grand Canyon

Din Vegas ne-am inchiriat o masina si am plecat spre Grand Canion. Am facut in jur de 4 ore pana acolo. Am nimerit o zi mohorata si ploioasa, insa chiar si asa peisajul a fost spectaculos.

Grand Canyon

Pentru ultima noapte ne-am intors in Los Angeles si am dormit intr-un hotel aproape de aeroport, pentru a ajunge mai usor a doua zi.

In concluzie, vacanta din America a fost destul de scumpa, dar a meritat toti banii. A fost o vacanta atipica, in sensul ca nu prea am avut timp de relaxare, insa a fost una dintre cele mai frumoase experiente din viata mea si m-as intoarce acolo oricand.